Cartos van de Sixenburg

Cartos is geboren op 14 maart 2015. Het is een hele vrolijke, energieke en sociale hond die elke dag een lach op je gezicht weet te toveren. Hij is zelfverzekerd, stabiel, werklustig en heeft een goede buitdrift. Hij is zelfstandig, kan goed alleen zijn en neemt zijn rol als Hovawart dan serieus (ligt altijd op een plek waar hij alles in de gaten kan houden en bewaakt huis en tuin). De zelfstandigheid maakt dat hij ook de neiging kan hebben zijn eigen plan te trekken en dingen zelf uit te zoeken. Je moet hem dan ook weten te boeien en uitdagen om hem op je gericht te kunnen houden bij afleiding en duidelijk leiding geven. Als je daar in investeert doet hij alles voor je! We trainen samen bij een reddingshondenvereniging waar hij met enorm veel enthousiasme zoekt, reviert en buit/bijt-spellen speelt. Hij werkt zijn zoek-/speur opdrachten goed uit en geeft niet op als het moeilijk wordt. Het is een groot plezier om met hem te werken en hem zo trots met zijn verdiende buit naar je toe te zien rennen!

Met andere mensen is hij sociaal en onbevangen, laat zich graag knuffelen, is favoriet bij de kinderen in de buurt en laat zich zonder problemen onderzoeken op keuring of bij de dierenarts. Als het niet pluis is zal hij zich wel tussen jou en de ander zetten.

Fysiek is het werkelijk een prachtige hond, hij is van het forse type, een echte reu en correct gebouwd. Hij valt op door zijn mooie aftekeningen in een diepe, warme bruintint.

Voor meer informatie kunt u mailen naar: geraldine_66@hotmail.com of contact opnemen via de fokcommissie van de HRN.

Moeder: Alathea van de Berenkerk

Vader: Bodi Imur van de Sixenburg