Herplaatsing

Een herplaatsing is nooit vrijwillig. Maar helaas komt het toch wel eens voor dat mensen door omstandigheden hun hovawart elders moeten onderbrengen. Hierbij kunt u denken aan allerlei redenen, zoals ziekte, overlijden, gewijzigde gezin of woonsituatie, maar ook problemen m.b.t tot gedrag en opvoeding.

Zou u interesse hebben in een herplaatsing hovawart, houdt u deze pagina dan goed in de gaten. Bent u lid van onze vereniging en moet u door omstandigheden afstand doen van uw hovawart, dan helpen wij u graag verder. Neemt u gerust contact op. Ook als u geen lid bent kunnen wij u wellicht helpen met advies.

In principe gaat de voorkeur er altijd naar uit om de hond vanuit thuis te herplaatsen. Soms zijn er echter omstandigheden waardoor dit niet mogelijk is, dan gaan wij samen met de eigenaar op zoek naar een passende, tijdelijke oplossing.

Onze herplaatsing is een service naar onze leden. Echter de eigenaar is natuurlijk altijd verantwoordelijk voor de definitieve herplaatsing en afspraken met de potentiële nieuwe eigenaar. Let bij deze afspraken vooral op het volgende punten. Hoelang is een proefperiode, zet de hond op de naam van de nieuwe eigenaar, bespreek de redenen van herplaatsing enz. enz.