Fokkers

De fokkers die binnen onze vereniging fokken, hebben de fokkersopleiding zoals omschreven in onze reglementen gevolgd, maar zijn bovenal zeer toegewijd om te zoeken naar de beste combinaties met oog op gezondheid, karakter en uiterlijk. Buiten deze opleiding verdiepen zij zich ook nog op allerlei andere manieren in de fokkerij met hun hovawarts en denken mee om samen met de HRN het beste pad te bewandelen om de hovawart in Nederland te fokken zoals de hovawart van origine bedoeld is, een robuuste, zelfverzekerde bewaker die ook goed in staat is om te werken met zijn baas.

Voor de fokkerij zetten zij hun volledig goedgekeurde teven in. Deze dames hebben een goede HD-uitslag, een ogentest en hebben de fokgeschiktheidskeuring bij ons doorstaan. Buiten deze verplichtingen, hebben zij vaak ook nog andere testen of resultaten. Hiermee trachten onze fokkers een goede start voor uw (mogelijke) hovawart te maken. Ook tijdens de dracht en nestperiode kunnen zij mede dankzij de fokkersopleiding de correcte begeleiding geven aan hun teven, pups, maar ook aan de toekomstige eigenaren van hun pups. Zij staan u als hovawart geinteresseerde dan ook graag te woord. Onze fokkers fokken slechts af en toe een nest hovawarts en hebben buiten deze grote passie vaak ook nog een gezin en werk. Daardoor kan het natuurlijk zijn dat de fokker niet altijd tijd heeft om u te woord te staan.

Haidy van de Bremmerstee

Hovawartkennel van het Boschzicht

Haidy van Bremmerstee

Geboren op 10 oktober 2012

Gentle Guusje
Hovawartkennel van Laag Laren

Gentle (roepnaam Guusje)

Geboren op 16 april 2009

Hovawartkennel van Bree's Stolp

Bree van Laag Laren
(roepnaam Charlie)

Geboren op 17-11-2015

Hovy Jolly Jumper

Aluna vom Schwäbischen Himmelreich
(roepnaam Jolly)

Geboren op 29-11-2016

Gwynnaeths Hovawarts

Cwynns Quilla Meegan van Laag Laren

Geboren op 23-03-2018

Toekomstige fokkers

De door deze fokkers gebruikte combinaties zullen voldoen aan de regels zoals gesteld in onze reglementen. Indien u een fokker niet aantreft op deze lijst en u wilt graag weten of deze fokker wel voldoet aan de regels gesteld in onze reglementen, neemt u dan contact op met ons.

Onze fokkers geven u graag meer informatie, dus schroom niet contact met hen te leggen.