Dekreuen

Alle dekreuen die door de Hovawart Rasvereniging Nederland ( HRN) gebruikt worden voldoen aan het Verenigings-fokreglementen(VFR). Dus ook aan de reglementen en richtlijnen van onze vereniging.
Na dat zij de fokgeschikheidskeuring met goed resultaat hebben doorlopen. Dan kunnen zij, natuurlijk na toestemming van de eigenaar op onze dekreuenlijst komen te staan.
Zoals bij alles in onze vereniging streven we ook hierbij naar het oertype van de hovawart terug te halen. Een stabiele en gezonde hovawart die zowel in het eigen gezin als in het werk zijn hovawart typische uitstraling zal tonen.
Wij zijn van mening dat een dekreu eigenaar ook de mogelijkheid moet hebben om zelf te gaan zoeken naar een teef. Wij zullen dan ook een fokadvies uitbrengen zodra dit gevraagd wordt.